Algemene voorwaarden

Allmänna villkor
Innehållsförteckning:
1. Definitioner
2. FOSK Mirrors identitet
3. Tillämpningsområde
4. Erbjudandet
5. Avtalet
6. Ångerrätt
7. Konsumentens skyldigheter under reflektionsperioden
8. Utövande av konsumentens ångerrätt och kostnader för detta
9. Skyldigheter för FOSK Mirrors vid återkallelse
10. Undantag från ångerrätten
11. Priset
12. Efterföljande av avtal och extra garanti
13. Leverans och implementering
14. Betalning
15. Klagomål
16. Tvister

Artikel 1 – Definitioner
I dessa villkor förstås följande:
1. Tilläggsavtal: ett avtal där konsumenten förvärvar produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster i samband med ett distansavtal och dessa artiklar, digitalt innehåll och / eller tjänster levereras av FOSK Mirrors eller av en tredje part på grundval av ett avtal mellan den tredje parten och FOSK Mirrors;
2. Reflektionsperiod: den period inom vilken konsumenter kan utnyttja sin ångerrätt;
3. Konsument: den fysiska person som inte agerar för ändamål i samband med sin handel, verksamhet, hantverk eller yrke;
4. Dag: kalenderdag;
5. Digitalt innehåll: information som produceras och levereras i digital form;
Fortsatt prestationsavtal: ett avtal för regelbunden leverans av varor, tjänster och / eller digitalt innehåll under en viss tidsperiod;
1. Hållbar databärare: vilket verktyg som helst – inklusive e-post – som gör det möjligt för konsumenten eller FOSK Mirrors att lagra information som riktas till honom personligen på ett sätt som möjliggör framtida åtkomst eller användning under en tidsperiod som är lämplig för det ändamål för vilket informationen är avsedd och som möjliggör oförändrad återgivning av den lagrade informationen;
2. FOSK Mirrors: den fysiska eller juridiska person som erbjuder produkter, (tillgång till) digitalt innehåll och / eller tjänster till konsumenter på distans;
3. Ångerrätt: konsumentens möjlighet att avstå från distansavtalet inom reflektionsperioden.
4. Avtalskontrakt: ett avtal mellan FOSK Mirrors och konsumenten ingås inom ramen för ett organiserat system för distansförsäljning av produkter, digitalt innehåll och / eller tjänster, därigenom exklusiv eller gemensam användning av ett eller flera medel för fjärrkommunikation fram till och i och med ingåendet av avtalet.

Artikel 2 – FOSK Mirrors identitet:
Adress: Firmawei 15 i Joure, Nederländerna;
Telefonnummer: +31 (0) 513 41 00 00 från måndag till fredag mellan 9:00 och 16:00
E-postadress: info@foskmirrors.com.
CoC-nummer: 58869018
Momsnummer: NL853216253B01

Artikel 3 – Tillämpningsområde
1. Dessa allmänna villkor gäller för alla erbjudanden från FOSK Mirrors och alla distansavtal som ingås mellan FOSK Mirrors och konsumenten.
2. Innan distansavtalet ingås görs texten till dessa allmänna villkor tillgänglig för konsumenten. Om detta inte är rimligen möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer FOSK Mirrors att ange hur villkoren på FOSK Mirrors kan nås och att dessa kommer att skickas på konsumentens begäran så snart som möjligt och utan kostnad.
3. Om distansavtalet ingås elektroniskt, i avvikelse från föregående stycke och innan distansavtalet ingås, kan texten i dessa allmänna villkor göras tillgänglig för konsumenten elektroniskt på ett sådant sätt att det kan lagras av konsumenten på ett enkelt sätt på en hållbar databärare. Om detta inte är rimligen möjligt, innan distansavtalet ingås, kommer det att anges var de allmänna villkoren kan ses elektroniskt och att de kommer att skickas elektroniskt eller på annat sätt, helt gratis på konsumentens begäran.
4. I händelse av att, utöver dessa allmänna villkor, även specifika produkt- eller servicevillkor är tillämpliga, är andra och tredje stycket motsvarande tillämpliga och, i händelse av motstridiga villkor, kan konsumenten alltid överklaga till det tillämpliga alternativ som är mest gynnsammt för dem.

Artikel 4 – Erbjudandet
1. Om ett erbjudande har en begränsad giltighetstid eller är föremål för villkor nämns detta uttryckligen i erbjudandet.
2. Erbjudandet innehåller en fullständig och korrekt beskrivning av de produkter, det digitala innehållet och / eller tjänsterna som erbjuds. Beskrivningen är tillräckligt detaljerad för att konsumenten ska kunna bedöma erbjudandet ordentligt. Om FOSK Mirrors använder bilder är dessa en sanningsenlig bild av de produkter, tjänster och / eller digitalt innehåll som erbjuds. Tydliga misstag eller uppenbara fel i erbjudandet binder inte FOSK Mirrors.
3. Varje erbjudande innehåller sådan information att det är klart för konsumenten vilka rättigheter och skyldigheter som är kopplade till godkännandet av erbjudandet.

Artikel 5 – Avtalet
1. Avtalet sker, med förbehåll för bestämmelserna i punkt 4, vid tidpunkten då att konsumenten accepterar erbjudandet och uppfyller de därigenom bestämda villkoren.
2. Om konsumenten har accepterat erbjudandet elektroniskt, bekräftar FOSK Mirrors omedelbart mottagandet av godkännandet av erbjudandet elektroniskt. Så länge mottagandet av detta godkännande inte har bekräftats av FOSK Mirrors, kan konsumenten upplösa avtalet.
3. Om avtalet ingås elektroniskt vidtar FOSK Mirrors lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att säkerställa elektronisk överföring av data och säkerställer en säker webbmiljö. Om konsumenten ska betala elektroniskt kommer FOSK Mirrors att vidta lämpliga säkerhetsåtgärder.
4. FOSK Mirrors kan – inom rättsliga ramar – fråga om konsumenten kan fullgöra sina betalningsskyldigheter samt alla fakta och faktorer som är viktiga för ett ansvarsfullt ingående av distansavtalet. Om FOSK Mirrors på grundval av denna undersökning har goda skäl att inte ingå avtalet, har FOSK Mirrors rätt att vägra en beställning eller begäran eller att fästa särskilda villkor för utförandet.
5. FOSK Mirrors kommer senast vid leverans av produkten, tjänsten eller det digitala innehållet till konsumenten att skicka följande information, skriftligt eller på ett sådant sätt att konsumenten kan lagra den på ett hållbart medium och på ett tillgängligt sätt:
1. besöksadress för filialen till FOSK Mirrors där konsumenter kan rikta klagomål;
2. villkoren för och sättet på vilket konsumenten kan använda sig av ångerrätten, eller en tydlig anmälan om uteslutning av ångerrätten,
3. information om garantier och befintlig kundservice.
4. priset inklusive alla skatter på produkten, tjänsten eller det digitala innehållet; i den mån det är tillämpligt leveranskostnaderna; och sättet att betala, leverera eller genomföra distansavtalet;
5. Kraven för uppsägning av avtalet om avtalet har en löptid på mer än ett år eller har en obestämd löptid.
6. om konsumenten har ångerrätt, modellen för ångerrätt.
7. I händelse av ett fortsättningsavtal gäller bestämmelsen i föregående stycke endast den första leveransen.

Artikel 6 – Ångerrätt
För produkter:
1. Konsumenten kan upplösa ett avtal om köp av en produkt under en reflektionsperiod på upp till 14 dagar utan att ange skäl. FOSK Mirrors kan be konsumenten om orsaken till återkallande, men tvingar inte konsumenten att ange sina skäl.
2. Den reflektionsperiod som nämns i punkt 1 börjar dagen efter att konsumenten, eller en tredje part som i förväg utsetts av konsumenten, som inte är transportören, har fått produkten, eller:
1. om konsumenten har beställt flera produkter i samma ordning: den dag då konsumenten, eller en tredje part som i förväg utsetts av konsumenten, har fått den sista produkten. FOSK Mirrors kan, förutsatt att de tydligt har informerat konsumenten om detta före beställningsprocessen, vägra en beställning av flera produkter med olika leveranstid.
2. om leveransen av en produkt består av flera försändelser eller delar: den dag då konsumenten, eller en tredje part som konsumenten utsett, har mottagit den sista transporten eller den sista delen.
3. med avtal om regelbunden leverans av produkter under en viss period: den dag då konsumenten, eller en tredje part som utsetts av konsumenten, har fått den första produkten.

Artikel 7 – Konsumentens skyldigheter under reflektionsperioden
1. Under reflektionsperioden kommer konsumenten att hantera produkten och förpackningen med försiktighet. Han packar bara upp eller använder produkten i den utsträckning som krävs för att bestämma produktens art, egenskaper och funktion. Grundprincipen här är att konsumenter endast får hantera och inspektera produkten som de skulle göra i en butik.
2. Konsumenten är endast ansvarig för avskrivningar av produkten som är resultatet av ett sätt att hantera produkten som går utöver vad som är tillåtet i punkt 1.
3. Konsumenten är inte ansvarig för avskrivning av produkten om FOSK Mirrors inte har tillhandahållit dem all lagligt föreskriven information om ångerrätten före eller efter avtalets ingående.

Artikel 8 – Utövande av konsumentens ångerrätt och kostnader för detta
1. Om konsumenten använder sin ångerrätt meddelar han FOSK Mirrors inom reflektionsperioden med hjälp av modellåterkallningsformuläret eller på ett annat entydigt sätt.
2. Så snart som möjligt, men inom 14 dagar från dagen efter det meddelande som avses i punkt 1, returnerar konsumenten produkten eller överlämnar den till (auktoriserad representant för) FOSK Mirrors. Detta är inte nödvändigt om FOSK Mirrors har erbjudit sig att hämta själva produkten. Konsumenten har under alla omständigheter följt returperioden om de returnerar produkten innan reflektionsperioden har löpt ut.
3. Konsumenten skickar tillbaka produkten med alla medföljande tillbehör, om det är rimligen möjligt i originaltillstånd och förpackning, och i enlighet med rimliga och tydliga instruktioner från FOSK Mirrors.
4. Risken och bevisbördan för korrekt och snabbt utövande av ångerrätten ligger hos konsumenten.
5. Konsumenten bär de direkta kostnaderna för att returnera produkten. Om FOSK Mirrors inte har angett att konsumenten måste bära dessa kostnader eller om FOSK Mirrors indikerar att det kommer att bära kostnaderna själv, behöver konsumenten inte bära kostnaderna för retur.
6. Om konsumenten använder sin ångerrätt upplöses alla tilläggsavtal genom lag.

Artikel 9 – Skyldigheter för FOSK Mirrors vid återkallelse
1. Om FOSK Mirrors möjliggör en elektronisk anmälan om återkallelse från konsumenten skickar FOSK Mirrors omedelbart ett kvitto för bekräftelse efter mottagandet av detta meddelande.
2. FOSK Mirrors ersätter alla betalningar som görs av konsumenten, inklusive eventuella leveranskostnader som FOSK Mirrors tar ut för den returnerade produkten, omedelbart men inom 14 dagar efter den dag då konsumenten meddelar FOSK Mirrors om återkallandet. Såvida inte FOSK Mirrors erbjuder sig att hämta produkten, kan FOSK Mirrors vänta med att ersätta tills mottagandet av produkten eller tills konsumenten bevisar att de har returnerat produkten, beroende på vilket som kommer tidigast.
3. För ersättning använder FOSK Mirrors samma betalningsmedel som konsumenten har använt, såvida inte konsumenten godkänner en annan metod. Återbetalningen är gratis för konsumenten.
4. Om konsumenten har valt en dyrare leveransmetod än den billigaste standardleveransen, behöver FOSK Mirrors inte ersätta merkostnaderna för den dyrare metoden.

Artikel 10 – Undantag från ångerrätten
1. FOSK Mirrors kan utesluta följande produkter och tjänster från ångerrätten, men endast om FOSK Mirrors tydligt i erbjudandet har angett, åtminstone i tid före avtalets ingående, följande:
2. Serviceavtal, efter fullständigt utförande av tjänsten, men endast om:
1. implementeringen har börjat med uttryckligt föregående samtycke från konsumenten;
2. konsumenten har förklarat att de förlorar sin ångerrätt så snart FOSK Mirrors har fullgjort avtalet.
3. Produkter som tillverkas enligt konsumentspecifikationer, som inte är prefabricerade och som tillverkas på grundval av ett individuellt val eller beslut av konsumenten, eller som tydligt är avsedda för en viss person.

Artikel 11 – Priset
1. Under den giltighetsperiod som nämns i erbjudandet höjs inte priserna på de erbjudna produkterna och / eller tjänsterna, med förbehåll för prisändringar till följd av ändringar i momssatserna.
2. I motsats till föregående stycke kan FOSK Mirrors erbjuda produkter eller tjänster vars priser är föremål för fluktuationer på den finansiella marknaden och som FOSK Mirrors inte har något inflytande på, till rörliga priser. Erbjudandet anger detta åtagande för fluktuationer och det faktum att de angivna priserna är riktpriser.
3. Prisökningar inom 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om de är resultatet av lagliga bestämmelser eller regler.
4. Prisökningar från 3 månader efter avtalets ingående är endast tillåtna om FOSK Mirrors har fastställt detta och:
1. dessa är resultatet av lagliga bestämmelser eller regler;
2. konsumenten har befogenhet att säga upp avtalet från och med den dag då prisökningen träder i kraft.
3. De priser som nämns i erbjudandet om produkter eller tjänster, är inklusive moms.

Artikel 12 – Uppfyllelse av avtal och ytterligare garanti
1. FOSK Mirrors garanterar att produkterna och / eller tjänsterna uppfyller avtalet, de specifikationer som anges i erbjudandet, de rimliga kraven på tillförlitlighet och / eller användbarhet och de rättsliga bestämmelser och / eller myndighetsbestämmelser som finns på dagen för avslutandet av avtal. Om överenskommet garanterar FOSK Mirrors också att produkten är lämplig för annat än normalt bruk.
2. En tilläggsgaranti från FOSK Mirrors, dess leverantör, tillverkare eller importör begränsar aldrig de lagstadgade rättigheterna och de krav som konsumenten kan komma med mot FOSK Mirrors enligt avtalet om FOSK Mirrors har misslyckats med att fullgöra sin del av avtalet.
3. Med ytterligare garanti avses varje åtagande från FOSK Mirrors, dess leverantör, importör eller producent där det ger konsumenten vissa rättigheter eller anspråk som går längre än vad som krävs enligt lag om de inte har fullgjort sin del av Överenskommelsen.

Artikel 13 – Leverans och genomförande
1. FOSK Mirrors kommer att vara ytterst försiktiga med att ta emot och genomföra beställningar av produkter och vid bedömning av förfrågningar om tillhandahållande av tjänster.
2. Leveransstället är den adress som konsumenten har meddelat FOSK Mirrors.
3. Med beaktande av vad som har nämnts om detta i artikel 4 i dessa allmänna villkor kommer FOSK Mirrors att genomföra accepterade beställningar utan dröjsmål, men senast inom 30 dagar, såvida inte en annan leveransperiod har avtalats. Om leveransen är försenad, eller om en beställning inte eller endast delvis genomförs, kommer konsumenten att underrättas om detta senast 30 dagar efter att de gjort en beställning. I så fall har konsumenten rätt att upplösa avtalet kostnadsfritt och kan ha rätt till ersättning.
4. Efter upplösning i enlighet med föregående stycke återbetalar FOSK Mirrors omedelbart det belopp som konsumenten har betalat.
5. Risken för skada och / eller förlust av produkter vilar på FOSK Mirrors fram till tidpunkten för leverans till konsumenten eller en tidigare utsedd representant som FOSK Mirrors har informerats om, ifall inte annat uttryckligen överenskommits.

Artikel 14 – Betalning
1. Såvida inte annat anges i avtalet eller kompletterande villkor, måste de belopp som konsumenten betalar betalas inom 7 dagar efter början av reflektionsperioden eller, i avsaknad av eftertankeperiod, inom 7 dagar efter avslutad Överenskommelse. När det gäller ett avtal om att tillhandahålla en tjänst börjar denna period dagen efter att konsumenten har fått bekräftelse på avtalet.
2. Vid försäljning av produkter till konsumenter kan konsumenten enligt de allmänna villkoren aldrig vara skyldig att i förskott betala mer än 50 {af4628100bdab05da2894f3fdf4fb789ae549443b1fe92ea4b128ec44a808af1}. Om förskottsbetalning har fastställts får konsumenten inte kräva några rättigheter beträffande utförandet av relevant beställning eller tjänst (er) innan den föreskrivna förskottsbetalningen har genomförts.
3. Konsumenten är skyldig att omedelbart rapportera eventuella felaktigheter i angivna eller kommunicerade betalningsuppgifter till FOSK Mirrors.
4. Om konsumenten inte uppfyller sina betalningsskyldigheter i tid, efter att FOSK Mirrors har informerats om sen betalning och FOSK Mirrors har givit konsumenten en frist på fem dagar för att fortfarande uppfylla sina betalningsskyldigheter och efter misslyckandet att betala inom denna femdagarsperiod är de skyldiga lagstadgad ränta på det återstående beloppet och FOSK Mirrors har rätt att debitera eventuella utomstående inkassokostnader. Dessa insamlingskostnader är begränsade till högst: 15 {af4628100bdab05da2894f3fdf4fb789ae549443b1fe92ea4b128ec44a808af1} för utestående belopp upp till € 2500; 10 {af4628100bdab05da2894f3fdf4fb789ae549443b1fe92ea4b128ec44a808af1} för nästa 2500 € och 5 {af4628100bdab05da2894f3fdf4fb789ae549443b1fe92ea4b128ec44a808af1}

Artikel 15 – Klagomålsförfarande
1. FOSK Mirrors har ett adekvat publicerat klagomålsförfarande och hanterar klagomål i enlighet med detta klagomålsförfarande.
2. Klagomål om genomförandet av avtalet måste lämnas in inom 8 dagar efter att konsumenten har upptäckt bristerna, fullständigt och tydligt beskrivna för FOSK Mirrors.
3. Klagomål som lämnats in till FOSK Mirrors kommer att besvaras inom 14 dagar från mottagandedatumet. Om ett klagomål kräver en förutsebart längre behandlingstid kommer FOSK Mirrors att inom 14 dagar svara med ett mottagningsmeddelande och en indikation om när konsumenten kan förvänta sig ett mer detaljerat svar.
4. Konsumenten måste ge FOSK Mirrors minst fyra veckor för att lösa klagomålet i ömsesidigt samråd. Efter denna period uppstår en tvist som är föremål för tvistlösning.

Artikel 16 – Tvister
1. Avtal mellan FOSK Mirrors och konsumenten på vilka dessa allmänna villkor gäller regleras uteslutande av nederländsk lag.

Thanks!

Standard 5 års garanti!

Vi erbjuder de säkraste speglarna och den bästa kvaliteten till kunder över hela Europa. Vi har aldrig fått ett klagomål om att en är trasig eller trasig.

Vi är så stolta över detta att vi nu har en garantiperiod på inte mindre än 5 år som standard!

Tack för din förfrågan. Vi kommer att kontakta dig så snart som möjligt.

Begär en offert

Om du vill begära en offert, vänligen lämna dina uppgifter och önskemål nedan så hör du av oss så snart som möjligt.

Jag är intresserad av följande mobila spegel(lar):

Vad är resultatet av 7+4?